Üzemeltető: Blogger.
RSS

Pácolt fűszeres sajtok



hozzávalók 4 főre
10 dkg Camembert sajt
10 dkg Brie sajt
10 dkg mozzarella
10 dkg trappista sajt
10 dkg füstölt sajt
10 dkg feta sajt    
zöld és/vagy fekete olajbogyó
1-2 dl extra szűz olívaolaj
frissen őrölt színes bors
chili
1 gerezd fokhagyma
bazsalikom

Felszeleteljük kis darabokra a sajtokat, majd jócskán megborsozzuk, megszórjuk chilivel. (Ha örlős a chili, akkor lehet annyi, mint a bors, ha egészben van, akkor 1-2 kisebb darab bőven elég.)Meglangyosítjuk az olívaolajat (sajtmennyiségtől függően, annyit, hogy majd ellepje a sajtokat a befőttes üvegben), majd közben beleszórjuk a citromfű leveleket, petrezselymet, bazsalikomot, kaprot, belezúzzuk a fokhagymát és még egy kicsit megborsozhatjuk, chilizhetjük.Beleöntjük az olajba a sajtokat, egész olajbogyókat, (ekkor már levehetjük a tűzről) és átforgatjuk őket úgy, hogy a fűszeres olaj megtapadjon rajtuk.Jól záródó, befőttes/ csatos üvegbe rakjuk az olívabogyós-fűszeres sajtot úgy, hogy az olaj teljesen ellepje (ha nem lepi el, öntsünk rá még és megfűszerezhetjük az egésznek a tetejét), majd kb. 1-1,5 hétre hűtőbe tesszük, hogy jól összeérjenek az ízek.bocsi ,máshogyan nem tudtam bemásolni a receptet.

Ilyen nálam biztos fog készülni, lehet, hogy a főpróbát már a napokban megejtem.


Mágika: Én két napja készítettem el a teszt üveget a pácolt füszeres sajtokból, most a spejban áll. Egy nagyonon picike kimaradt az üvegből, ezt egy kis dobozkába tettem és be a hűtőbe, ma megkóstoltam nagyon fini lett.
Krémfehér sajt, mozerella, trapista és camambert satjok kerültek vegyesen az üvegbe, bazsalikommal, fokhagymával, olivabogyóval, borssal füszerezve.

Extra szűz oliva olajban vannak a sajtok,  én egy kicsit más fűszerezéssel készítettem, de szerintem ez már ízlés dolga. Amit az első próba után tudok, hogy a zöld füszereket nem kell sajnálni belőle, a következő adagba sokkal több friss bazsalikom levelet, és még petrezselyem zöldet is  fogok tenni. Az eredeti 6 különböző sajtból készült, tehát szerintem ízlés szerint lehet hozzá válogatni a sajtokat, ki milyet szeret. A fiam elég válógatós, úgyhogy biztos készítek olyat is amit ő szeret, trapista, füstölt és krémfehérsajtos párosításban is, olivabogyó nélkül.
A sajt igazából nem nagyon morzsálódott, ami igen azt egy darabka kenyérre kentem és bekaptam.
Hogy meddig áll ál? Hát igen, erre én is ráfaragtam,első körben amiket vásároltam sajtokat nem figyeltem a lejárati idejére, volt, ami csak dec. 1-ig jó, ezért  volt olyan, amit kétszer kellett megvennem.  Szóval, hogy ne járj úgy mint én, azt tanácsolom neked, hogy figyelj a sajtok szavatossági idejére, amikor vásárolsz, olyat válassz, ami minn. februárig jó. 1 hétig állnia kell, hogy jól összeérjenek az ízek, és ha te is karácsonyra szánod, akkor nem árt, ha nem kell azonnal elhasználnia annak, aki kapja, mert lejár a sajtok szavatossági ideje. Amúgy, aki megkóstolja nem fogja sokáig tartogatni, mert fini és szerintem hamar elfogyna.

reika:

Csináltam pácolt sajtot is. Mágika receptje volt az ihletadó.
Hozzávalók:
Krémfehérsajt
Olivabogyó
Baszalik om
Oregánó
Petrezselyem
Durvára darált színes bors
Szárított chili
Fokhagyma
Olivaolaj

A fűszereket összekevertem, bele forgattam a felkockázott sajtot, az olivabogyót és a fokhagymát felszeleteltem, majd befőttesüvegbe rétegeztem és felöntöttem olivaolajjal.

0 comments:

Megjegyzés küldése